tisdag 21 maj 2013

BLOMSTERTID

 Hej! Nu var det ett tag sedan jag var inne här och skrev. Den 2 maj genomgick jag en axeloperation och har därför varit lite frånvarande, men mår relativt bra nu och jag tränar armen flera gånger om dagen för att komma igen.

Har planterat i min gamla zinkbalja lite fröjd för ögat vid entrén...och bara gå förbi och känna doften av lavendel är så underbart.


 
 Här blommar trädgårdsapeln för fullt...kortet är taget nu på morgonen och i morgon är de säkert utslagna för fullt.
 Hittade en vacker roslöpare med rosor på Hemtex i förra veckan och eftersom jag är en rosälskare så kunde jag inte motstå den.

Avslutar med en vacker bild från Living and Room produkterna.

I nästa vecka börjar förberedelserna inför studenten den 5 juni. Har lovat att baka en studentmössetårta så det skall bli spännande att se hur den blir.

Önskar alla en fortsatt fin vecka och önskar alla mammor en härlig morsdag!

Kram Britt

16 kommentarer:

  1. Så vackra bilder. Och vad spännande med en studentmössetårta. Den måste du visa sen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Axeloperation låter jobbigt, skönt
    att du har det gjort. Alla blommande
    träd ska precis slå ut här också, är
    nog den allra finaste tiden i trädgården.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du återhämtar dig snart! :)

    Ditt fynd var passande till dig ;) Du & rosor :)

    Ta hand om dig!

    kram/Olg@

    SvaraRadera
  4. Hej o tack för titten hos mej! Hoppas du kryar på dej snart då efter op...
    Ja tiden går såå fort,kan ana att det snart stundar studenten för våra barnbarn också,herreguud var ju inte längesen mina barn tog studenten:)) Det rostyget har jag gardiner i,tror jag iallafall nåt väldigt likt! Kramelikram på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej Britt! Vad roligt att höra att du mår bra! Så fint du har fixat blommorna!
    Vill önska dig en skön vecka och en härlig Morsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  6. Hoppas att din axeloperation läker snabbt, så att du får full rörlighet igen!
    Så fint er trädgårdsapel är! Kan tänka mig att den blir helt underbar när den slagit ut riktigt!
    Du får vara snäll och visa en bild på din studentmössetårta sen?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Skönt att du återhämtat dig relativt bra efter din operation. Träna på du så ska du se att du snart är helt återställd, trägen vinner säger man ju :).
    Fint du planterat och alla blommande träd nu är ju helt underbara, synd bara att den tiden är så kort.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Åhh vilka vackra sommarbilder :)
    Visst är det helt underbart nu :)
    Stor kram till dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Hej Britt! hoppas du mår bra efter din operation!! så fin din plantering är,jag tycker plättar i luften är så dekorativa,särskilt i hop med andra blommor <3 kram kram Jessica

    SvaraRadera
  10. Så fin plantering i zinkbaljan! Roslöparen var ett riktigt fint fynd! Låter spännande med en studentmössetårta, den får du visa sedan! Nästa år blir det studentfirande hos oss också! Hoppas du snabbt blir helt bra i axeln!
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  11. Oj, en operation! Kämpa på med träningen! Du fixar det här.
    Söt plantering! Det är så härligt med lite extra blommor nu.
    Löparen är precis i min smak!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Skönt att du mär bra !
    Ljuvliga bilder från dig !
    Härligt är det med alla fina blommor som finns.

    Ta hand dom dig !

    Kram från mig

    SvaraRadera
  13. Tittade just in här, fina blommor och det är dessutom så vackert att plantera i en zinkbalja.

    Anneli

    SvaraRadera
  14. Det var fina färger på Headern på din nya blogg.
    mycket snyggt, jag har också bara talat om att
    byta utseende, så kanske det känns bättre.
    Det var trevligt här hos Dig i alla fall.

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga bilder...
    Hoppas du njuter så mycket du kan mellan hägg o syrén.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  16. Så fint du gjort...ljuvlig fägring!

    KRAM Helena

    SvaraRadera