onsdag 21 augusti 2013

BLOMMOR OCH UTLOTTNING

 Det är andra året som jag har detta olivträd men jag har inte fått någon blomning eller tillstymmelse till någon oliv. Har vattnat med näring som man ska och den står ute i sol. Vet inte riktigt vad jag gör för fel. Hoppas på att få se någon blomning nästa år.
 Rubeckian är humlornas favorit verkar det som...såg säkert 10 st där samtidigt.
 En liten betongstövel och urna pryder rabatten vid dammen.
 Tycker att det blev ganska dekorativt. Vi gjorde dessa för 1 år sedan och har stått ute hela vintern.
Är så kul att gjuta, men i år har det inte blivit några prydnader utan sambon håller på att gjuta en trapp i slänten. Bild kommer senare.
 Är ute i stort sett varje morgon och gör mitt motionspass och i morse vid 6-tiden var det så vackert med strålande sol, man blir liksom så glad och allt går så lätt :)
 Köpte i tisdags dessa Bungy Pump stavar som är det bästa köp jag har gjort. Är bra träning för armar och axlar, men jag får fortfarande ta det försiktigt med vä axel så att det håller och jag inte svullnar och får värk. Jag skall nu belasta mer och mer, så detta passade perfekt.
 Här kommer ytterligare ett LCHF recept och idag är det Pizza.

100 gr riven västenbottenost eller liknande
4 ägg
1/2  dl vispgrädde
1 msk fiberhusk
1/2 dl mandelmjöl
1/4 dl kokosnötmjöl
lite salt

Vispa ihop ägg, grädde och de torra ingredienserna med elvisp, blanda sist ner osten.
Låt vila ca 5 minuter. Fördela sedan degen på en plåt. Grädda i 225 gr i ca 15 min.
Lägg på önskat pålägg, jag hade tomatsås, oliver, lufttorkad skinka och mozzarellaost i skivor och färsk basilikablad, och grädda i 225 gr till osten smält och allt har fått fin färg.





UTLOTTNING
Så här på sensommaren tycker jag att det passar med en lite utlottning och då är det här vackra Pastellic flaggspel 100 % bomull och 250 cm som jag lottar ut och som kommer från Living and Room.

Du kan välja mellan 1-3 lotter.
1 lott = lämna en kommentar
2 lotter=Kommentera och länka bilden och tävlingen till din blogg
3 lotter= 1 och 2 samt följa bloggen min.
Meddela hur många lotter ni väljer.

Hoppas du vill vara med i utlottningen.
Tävlingen pågår till den 22 september.

Har även en utlottning på facebook och där kan man vinna ett runt kuddfodral i samma mönster som detta flaggspel och där pågår tävlingen till den 6 sept. Är ni intresserad av att vara med i den utlottningen också så gå in då på facebook.com/LivingBrittB

Lycka till!


Önskar alla en fortsatt fin sensommar med förhoppningsvis mycket sol.

Kram på er!

12 kommentarer:

  1. Hej fina du!

    Klart vill jag vara med! Kanske har jag tur? ;)

    Kramar från Söderköping/ Olg@

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen! Kul att nån mer vågar prova dessa stavar! Göörbra är dom.Min app på mobilen till korten jag gör om heter Fotorus. Testa får du se...Kram Gunilla...Vad fiint du gjuter? Kommer tilbax om tävlingen:)

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra vad någon verkligen tycker om dessa stavar, som man ser så mycket reklam för!
    Du är verkligen idog i din träning, jag är imponerad!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Jag tycker ditt olivträd är jättefint,
    har tagit livet av två så jag är nog inte
    rätt person till och komma med bra tips.
    Fina flaggor du lottar ut.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. så god pizzan ser ut. Jag är gärna med i tävlingen, en lott blir det idag.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera






















  6. Jag är med, en lott!Ha en fin dag! Mvh.Anne-Mari






    SvaraRadera
  7. Hej är gärna med , tar 3 lotter
    kram Rosa

    SvaraRadera
  8. Jag är gärna med, är följare också.

    Jättefin vinst och hopps på tur:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  9. Ha en fin helg, är aldrig med på utlottningar så jag avstår, ha de, VIOLA

    SvaraRadera
  10. Va härligt med tidiga promenader... Jag försöker på helgerna men på veckorna så börjar jag 0520 så det är lite tidigt att promenera innan det :)
    Kram på dig
    Jessica

    SvaraRadera
  11. Jag tar en lott och hoppas på tur. Så snart jag får fart på min dator igen ska jag kolla in din fina blogg lite mera.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  12. Nu har jag fått igång skrället och lagt mig som följare hos dig.
    Jag kollade, men hittade ingen mailadress på bloggen. Har du någon där?

    Kramfrån Åsa (plupp1 på instagram)

    SvaraRadera